Piackutatás: a sikeres vállalkozások eszköze

Piackutatás: a sikeres vállalkozások eszköze

Piackutatás: a sikeres vállalkozások eszköze

Ma már különösen igaz az, hogy egy cégnek egyre nehezebb a siker útján maradni, hiszen ehhez egyre több területen kell jól teljesítenie.

Ezek közül a legfontosabbak talán a következők: eredeti ötletek, ügyfélközpontúság, és természetesen a jól megfogalmazott hosszú távra szóló célok.

Ám még ezeknél is fontosabb az, hogy kellő ismerettel rendelkezzünk az ügyfeleinkről, hiszen csak így tudjuk jól meghatározni azt a szolgáltatást, amire igényük van.

A következő kérdéseket érdemes feltenni magunknak:

  • Kik alkotják a célközönséget?
  • A konkurenciának milyen a magatartása a piacon?
  • Mi a célközönségem igénye?
  • Milyen hatást váltana ki egy új termék vagy szolgáltatás?

Ha a válaszokat tudni akarjuk, akkor a piackutatásra van szükség.

A piackutatás megkerülhetetlen!

Talán nem szeretné ezt hallani, de ezt a módszert nem hagyhatja ki az eszköztárából.

Minden vállalkozásnak – mérettől függetlenül – szüksége van a piackutatásra.

Bármekkora is legyen az adott vállalkozás, a célok mindig ugyanazok: új ügyfelek megnyerése, és azoknak a megtartása a különböző minőségi szolgáltatásainkkal.

Gyakori tévedés, mikor valaki azt feltételezi, hogy csak a most induló vállalkozásoknak tanácsos, hogy piackutatást végezzenek.

Nem tanácsos ehhez így hozzáállni, hiszen a piacok tulajdonképpen folyamatosan változnak, a trendeknek megfelelően.

Talán kényelmes azt gondolni, hogy a már bevált módszerek örökre szólnak, de sajnos a gyakorlat nem ezt igazolja.

A piackutatás során a versenytársak tevékenységét is nyomon követjük, ami nélkülözhetetlen, ha elakarjuk kerülni az ügyfeleink elvesztését, aminél rosszabb talán nem is történhetne a cégünkkel.

Levonhatjuk tehát a konklúziót: a piackutatás márpedig minden vállalatnak elengedhetetlen.

Mik legyenek az első lépések?

Mik legyenek az első lépések?

A kezdeti lépés, hogy tisztába tegyük azt, hogy mi a célja a piackutatásuknak, és hogy milyen növekedést várunk tőle.

Azt is tudatosítani kell magunkban, hogy milyen problémát szeretnénk megoldani ezzel a folyamattal, illetve az érintett célközönségnek a meghatározása is elengedhetetlen.

Ha ezekkel megvagyunk, akkor elkezdhetjük kidolgozni a kutatásnak a tervét.

Milyen módszereket tartalmazhat egy piackutatás?

Több megoldás is létezik az információszerzésre, és jellemzően ezek akkor a leghatékonyabbak, ha vegyítjük őket.

Beszéljünk most a két legismertebb változatról: a primer és a szekunder kutatásról.

A gyakorlatban jobb, ha a szekunder kutatással kezdjük.

Ez egy olyan információgyűjtési módszer, ami indirekt módon működik, és leginkább a már elkészített kiadványokból és statisztikából nyeri ki az adatokat.

Ha ez nem elég, akkor jöhet a primer kutatási megoldás, ahol jellemzően interjúkat és kérdőíveket alkalmazunk.

A primer kutatásnak vannak az információ mennyiségét, illetve minőségét megcélzó változatai.

A cégalapítás viszont egyszerű is lehet!

Talán ijesztő lehet az, hogy egy induló vállalkozásnak ennyi mindennek meg kell felelnie, de legalább a cégalapítással járó terhet levehetjük az Ön válláról!

Keressen minket bizalommal, ha a cégalapítással járó ügyintézéssel kapcsolatban bármilyen kérdése felmerülne!

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

TÁRCSÁZOM