Ma már különösen igaz az, hogy egy cégnek egyre nehezebb a siker útján maradni, hiszen ehhez egyre több területen kell jól teljesítenie.
Ezek közül a legfontosabbak talán a következők: eredeti ötletek, ügyfélközpontúság, és természetesen a jól megfogalmazott hosszú távra szóló célok.
Ám még ezeknél is fontosabb az, hogy kellő ismerettel rendelkezzünk az ügyfeleinkről, hiszen csak így tudjuk jól meghatározni azt a szolgáltatást, amire igényük van.
A következő kérdéseket érdemes feltenni magunknak:
- Kik alkotják a célközönséget?
- A konkurenciának milyen a magatartása a piacon?
- Mi a célközönségem igénye?
- Milyen hatást váltana ki egy új termék vagy szolgáltatás?
Ha a válaszokat tudni akarjuk, akkor a piackutatásra van szükség.
A piackutatás megkerülhetetlen!
Talán nem szeretné ezt hallani, de ezt a módszert nem hagyhatja ki az eszköztárából.
Minden vállalkozásnak – mérettől függetlenül – szüksége van a piackutatásra.
Bármekkora is legyen az adott vállalkozás, a célok mindig ugyanazok: új ügyfelek megnyerése, és azoknak a megtartása a különböző minőségi szolgáltatásainkkal.
Gyakori tévedés, mikor valaki azt feltételezi, hogy csak a most induló vállalkozásoknak tanácsos, hogy piackutatást végezzenek.
Nem tanácsos ehhez így hozzáállni, hiszen a piacok tulajdonképpen folyamatosan változnak, a trendeknek megfelelően.
Talán kényelmes azt gondolni, hogy a már bevált módszerek örökre szólnak, de sajnos a gyakorlat nem ezt igazolja.
A piackutatás során a versenytársak tevékenységét is nyomon követjük, ami nélkülözhetetlen, ha elakarjuk kerülni az ügyfeleink elvesztését, aminél rosszabb talán nem is történhetne a cégünkkel.
Levonhatjuk tehát a konklúziót: a piackutatás márpedig minden vállalatnak elengedhetetlen.
Mik legyenek az első lépések?
A kezdeti lépés, hogy tisztába tegyük azt, hogy mi a célja a piackutatásuknak, és hogy milyen növekedést várunk tőle.
Azt is tudatosítani kell magunkban, hogy milyen problémát szeretnénk megoldani ezzel a folyamattal, illetve az érintett célközönségnek a meghatározása is elengedhetetlen.
Ha ezekkel megvagyunk, akkor elkezdhetjük kidolgozni a kutatásnak a tervét.
Milyen módszereket tartalmazhat egy piackutatás?
Több megoldás is létezik az információszerzésre, és jellemzően ezek akkor a leghatékonyabbak, ha vegyítjük őket.
Beszéljünk most a két legismertebb változatról: a primer és a szekunder kutatásról.
A gyakorlatban jobb, ha a szekunder kutatással kezdjük.
Ez egy olyan információgyűjtési módszer, ami indirekt módon működik, és leginkább a már elkészített kiadványokból és statisztikából nyeri ki az adatokat.
Ha ez nem elég, akkor jöhet a primer kutatási megoldás, ahol jellemzően interjúkat és kérdőíveket alkalmazunk.
A primer kutatásnak vannak az információ mennyiségét, illetve minőségét megcélzó változatai.
A cégalapítás viszont egyszerű is lehet!
Talán ijesztő lehet az, hogy egy induló vállalkozásnak ennyi mindennek meg kell felelnie, de legalább a cégalapítással járó terhet levehetjük az Ön válláról!
Keressen minket bizalommal, ha a cégalapítással járó ügyintézéssel kapcsolatban bármilyen kérdése felmerülne!