NAV: ünnepi szezonra ellenőrzési terv – online kereskedelem, futárszolgálatok, vendéglátás a fókuszban

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal bejelentette az év végi, ünnepi időszakra vonatkozó célzott ellenőrzési tervét. A hatóság országos akciókban vizsgálja a nyugta- és számlaadási fegyelmet, az online pénztárgépek adatszolgáltatását és az Online Számla rendszerbe küldött adatok pontosságát.

Fókuszterületek

Az ellenőrzések az online kiskereskedelem, a futár- és csomaglogisztikai szolgáltatók, a vendéglátás és a piaci/ideiglenes értékesítések területeire koncentrálnak. A NAV közlése szerint a szezonális munkaerő alkalmazásával kapcsolatos kötelezettségek is a vizsgálat részei.

Módszertan

A hatóság adatvezérelt kockázatelemzéssel választja ki a célpontokat: az online pénztárgépek és az Online Számla rendszer adatai, valamint a közösségi piacterekről és csomagátadási pontokról érkező információk alapján szervez ellenőrzéseket. A helyszíni vizsgálatokat próbavásárlások és ellenőrzött megrendelések egészítik ki.

Időzítés és területi lefedettség

Az akciók november–január között futnak, a megyei igazgatóságok koordinációjával. A forgalmi csúcsnapokra (adventi hétvégék, év végi leárazások) külön beosztás készül, kiemelt figyelemmel a nagy bevásárlóközpontok és turisztikai helyszínek környezetére.

Ellenőrzési tárgykörök

A vizsgálatok kiterjednek a nyugta-/számlaadásra, az áfakötelezettségek teljesítésére, a készpénzkezelési szabályokra, az alkalmazottak bejelentésére és az elektronikus adatszolgáltatások (Online Számla, online pénztárgép) megfelelőségére.

Scroll to Top
TÁRCSÁZOM